لب الالباب (راز حروف)

عرفان ابجدی حروف

لب الالباب (راز حروف)

عرفان ابجدی حروف

لب الالباب (راز حروف)

بسم الله الرحمن الرحیم

بنام پروردگار که سرّ اسماء اعظم خود را با سه حرف "الف"، "س" و "م" (اسم) فاش کرد. که عدد ابجد این سه حرف "101" است و از مجرای ولایت "با" و رسالت "سین" ظهور دارد (بسم).

بنام مولایی که در عین "غیب الغیوبی" ظاهر و در عین "ظهور" غایب است، و با صفات "رحمان" و رحیمش" کل نعمتهایش را بر ما منت نهاد.
ع شفائی



هدف از ایجاد این وبگاه، رسیدن به معرفت مولایمان، پروردگار عالم و ائمه معصومین (صلوات الله علیهم اجمعین) و حقایق و معارف قرآن است.
در این راه همواره، آن بزرگواران مددرسان بوده و با دست غیبی راه صحیح را گشوده اند و عنایاتی بسیاری به دست آمده است.

عنایت شود: نشر و استفاده نا صحیح از مطالب بدون ذکر منبع، شرعا صحیح نیست.

برای تهیه کتاب های مجاز منتشر شده توسط نویسنده و مولف مطالب فوق، میتوانید با شماره زیر ارتباط برقرار نمائی

09308839373 لطفا در ایتا یا واتزاپ پیام ارسال فرمائید





حوای روحانی کتاب اول بخش سوم

شنبه, ۳ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۴:۴۸ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم اخرجنا مِن الظلمات الوهم و اکرمنا بنورالفهم اللهم افتح علینا ابواب رحمتک

و انشر علینا خزائن علومک برحمتک یا ارحم الراحمین.

*حقیقت محدثه و مصحف فاطمه زهرا سلام الله علیها[1] :

و ماارسلنا مِن قبلکَ مِن رسولٍ و لانبیٍّ إلا إذا تَمنّی ألقی الشیطانُ فی أمنیّته فیَنسَخُ الله ما یُلقی الشیطانُ ثمّ یُحکِمُ اللهُ آیاتِه و اللهُ عَلیمٌ حَکیم[2]؛ (ای رسول) ما پیش از تو هیچ رسول و پیغمبری نفرستادیم جز آنکه چون آیاتی برای هدایت خلق تلاوت کرد، شیطان(جن و انس) در آن آیات الهی القاء دسیسه کرد. خدا هر چه شیطان القاء کرده، محو و نابود می‌سازد و آیات خود را تحکیم و استوار می‌گرداند و خدا دانا بحقایق امور و درستکار در نظام عالم است.

محدث کسی است که از جانب ذات اقدس اله مورد حدیث قرار می‌گیرد. خداوند عزوجل در آیه 52 سوره مبارکه حج علاوه بر ارسال نبی و رسل از محدّث نیز نام برده است؛ گرچه اشاره به محدّث در بطن و حقیقت آیه بیان شده و در ظاهر آیه دیده نمی‌شود. عن أبی حمزة الثمالی عن أبی جعفر علیه السلام فقال: فی کتاب علیّ علیه السلام « و ماارسلنا مِن قبلکَ مِن رسولٍ و لانبیٍّ إلا إذا تَمنّی ألقی الشیطانُ فی أمنیّته فیَنسَخُ الله ما یُلقی الشیطانُ ثمّ یُحکِمُ اللهُ آیاتِه و اللهُ عَلیمٌ حَکیم »[3].  

حقیقت معنای محدث در مطلق معنا، ائمه اطهار علیهم السلام هستند. عن ابوجعفر علیه السلام: ...أنّ أوصیاءَ محمّدٍ علیه و علیهم السلام مُحدّثون[4]. و محدثه در مطلق معنا، وجود مقدسه حضرت فاطمه سلام الله علیها است. قال أبوعبدالله علیه السلام: لفاطمة علیها السلام تِسعة أسماء عند الله عزوجل فاطمة و الصِدّیقة و المُبارکة و الطاهرة و الزَکیّة والراضیة و المَرضیّة و المُحدّثة و الزهراءُ[5].

*مصحف فاطمه زهرا سلام الله علیها:

جناب جبرئیل علیه السلام که امام الملائک است، پس از شهادت حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله هر روز بر حضرت فاطمه سلام الله علیها نازل و علومی را از جانب ذات اقدس اله بر ایشان وحی می‌کردند.علومی که در قرآن‌ مجید، حرفی از آن نیست و امیرالمؤمنین علی علیه السلام کاتب آن علوم بودند.

مصحف فاطمه سلام الله علیها در کنار قرآن مجید تاکنون نزد ائمه از فرزندان ایشان محفوظ بوده و از آن بهره می‌برند. حضرت جعفربن محمد الصادق علیه السلام راجع به این مصحف فرمودند: ... و إنّ عندنا لَمصحفَ فاطمة علیها السلام و ما یُدریهم ما مُصحفُ فاطمة! شما توان درک مصحف فاطمه سلام الله علیها را ندارید.آن مصحفی است مانند قرآن، اما به خدا قسم که هیچ علمی از علوم قرآن در آن نیست و تماما غیر از قرآن است. مصحف فاطمه سلام الله علیها شیئی است که ذات اقدس اله بر مادرمان املاء و وحی کرده است(اشاره شیء به این مصحف شریف، دلالت بر عظمت و عدم توان درک علم آن توسط خلق دارد).

راوی از حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله سؤال می‌کند که آیا مصحف فاطمه سلام الله علیها، علم است؟ حضرت می‌فرمایند: علم است اما نه آن علمی که شما تصور می‌کنید. سپس فرمودند: همانا نزد ما علم ماکان و ما هو کائن تا روز قیامت موجود است، اما علمی که در مصحف فاطمه است، از این علم نیست. راوی سؤال می‌کند پس آن چه علمی است؟ حضرت فرمودند: آنچه که از امر در هر شب و روز یکی پس از دیگری جاری می‌شود تا روز قیامت[6].  

طبری در کتاب دلائل الامامه گفته است{ چون حدیث طولانی است، فقط ترجمه آن را بیان می‌کنم} [7]: به سند... از ابی بصیر روایت کرده که گفت: از ابی جعفر(یعنی امام باقر علیه السلام) درباره مصحف فاطمه سؤال کردم، فرمود: پس از مردن پدرش بر او فرستاده شد. گفتم: در آن چیزی از قرآن است؟ فرمود: چیزی از قرآن در آن نیست. گفتم: آن را برای من وصف کن. فرمود: برای آن دو جلد است که هر دو از زبرجد سرخ‌اند به قدر طول ورق و عرض آن. گفتم: فدایت شوم! ورق آن را برای من وصف کن. فرمود: ورق آن از دُرّ سفید است که به آن گفته شد: باش، پس هست شد. گفتم: فدایت شوم! در آن چه چیز هست؟

فرمود: در آن است خبر آنچه که گذشته است و آنچه که تا روز قیامت خواهد بود و خبر یکایک آسمان‌ها، و شماره‌ی آنچه از ملائکه و غیر آنها در آسمان‌ها است، و عدد هر پیغمبر مرسل و غیر مرسلی که خدا آفریده و نام‌های ایشان، و نام‌های کسانی که آنها را تکذیب کردند و کسانی که آنها را اجابت کردند، و نام‌های همه‌ی آنچه که خدا آفریده از مؤمن‌ها و کافرها، از پیشینیان و پسینیان، و نام‌های همه‌ی شهرها و صفت هر شهری که در مشرق زمین و مغرب آن است، و عدد آنچه در آن است از مؤمنین، و عدد آنچه کافر که در آن است، و صفت هر که تکذیب کند، و صفت قرن‌های اولیّه و قصّه‌های آنان، و کسانی که حکومت می‌کنند و از حدّ خود تجاوز می‌کنند و مدّت پادشاهی ایشان و عدد ایشان و نام‌های پیشوایان و صفت‌های ایشان و آنچه را که یک یک آنها مالک می‌شوند و صفت بزرگانشان، و همه‌ی آنهایی که رفت و آمد کردند در ادوار. گفتم: فدایت شوم! ادوار چند است؟

فرمود: پنجاه هزار سال و آن هفت دور است. و در آن است نام‌های همه‌ی خلق و مدّت‌های ایشان، و صفت اهل بهشت و عدد کسانی که داخل آن می‌شوند، و عدد کسانی که داخل آتش می‌شوند، و نام‌های این گروه و آن گروه. و در آن است علم قرآن همچنان که نازل شده و علم تورات همانطوری که نازل شده و علم انجیل به نحوی که نازل شده و علم زبور و عدد هر درختی و خاک و کلوخی.

حضرت امام محمد باقر علیه السلام فرمود: چون خدای تعالی اراده فرمود که صحیفه را بر او نازل فرماید، جبرائیل و میکائیل و اسرافیل را امر کرد که مصحف را با خود بردارند و بر او نازل شوند، و نزول آنها در ثلث دوم شب جمعه‌ای بود. پس با مصحف فرود آمدند درحالیکه آن حضرت ایستاده نماز می‌گذارد. برپا ایستادند تا این که نشست و نماز خود را تمام کرد. مصحف را کنار او گذاردند و گفتند: خدایِ سلام، تو را سلام می‌رساند. فرمود: سلام برای خدا است و از اوست سلام و بازگشت سلام به سوی او است، و سلام بر شما باد ای فرستادگان خدا. پس به جانب آسمان بالا رفتند. پس آن حضرت بعد از نماز صبح تا هنگام زوال آفتاب، تا آخر آن را قرائت فرمود.

و هر آینه آن بی بی معظّمه طاعتش بر همه‌ی خلق خدا- از جنّ و انس، و مرغ‌ها و وحشی‌ها، و پیغمبران و ملائکه واجب شده. گفتم: فدایت شوم! آن مصحف پس از رحلت فاطمه چه طور شد؟

فرمود: آن را به امیرمؤمنان داد، و چون امیر مؤمنان از دنیا رفت به حسن رسید و پس از او به حسین رسید و بعد از او نزد اهل آن است تا اینکه آن را به دست صاحب این امر(یعنی امام زمان) دهند(صلوات الله علیهم اجمعین). {منظور اینکه فقط به دست معصومین صلوات الله علیهم اجمعین آمده است}

گفتم: این است علم بسیار؟ فرمود: ای ابا محمد، همه‌ی اینها که برای تو وصف کردم در دو ورق اوّل آن مصحف بود و هنوز برای تو از آنچه در ورق سوم آن است وصف نکرده‌ام و حرفی از آن را نگفته‌ام.

خوب دقت کنید! با این القاب و صفات و اسماء و زیبایی‌ها که خواندید و خدا اسرارش را می‌داند، پس این کتاب چه علمی است؟!

علم قرآن مجید، علم ماکان و ما یکون و ما هو کائن می‌باشد. اما آنچه که پس از تغییر در قضا و قدر و محو و اثبات، حادث می‌گردد، یعنی امری جدید پس از امر دیگر از مصحف فاطمه سلام الله علیها است.

بنابراین حضرت فاطمه سلام الله علیها حقیقت معنای «محدّثه» در آیات قرآن می‌باشند.                

 

 

 

 

جابجایی ارقام 135 {عدد ابجد نام مبارک فاطمه سلام الله علیها}

در اسماء مبارک چهارده معصوم صلوات الله علیهم اجمعین، نام خانم تنها اسمی است که جمع ارقامش 9 می‌شود؛ فاطمه(س)=135 که 9=5+3+1 . حال در صورت جابجایی ارقام 135، 5  عدد دیگر به ما می‌دهد که واضح است جمع ارقام آنها هم 9 می‌شود. برای مثال:

1  153که برابر است با عدد ابجد جلابیبهنّ [8](با نون مشدد). در آیه 59 سوره مبارکه احزاب، جلابیبهنّ به معنی چادر آمده است و درواقع همان عدد ابجد نام مبارک فاطمه سلام الله علیها است که ارقامش جابجا شده و در جمع 9 می‌شود. پس بلوغ عبادی یک خانم شیعه، چادر واقعی یعنی حجاب اوست. عدد ابجد کلمه حجاب[9]=14 است و در قرآن کریم در 14 آیه مبارک برای خانم‌ها به صور مختلف امر به حجاب آمده است.

عدد 14 درحقیقت جایگاه عددی حرف(ن) است که نون، پشت تمام حروف الفبا کار می‌کند و به همه‌ی کلمات معنی و جان واقعی می‌دهد. یک مادر پاک دامن و عالمه می‌تواند دنیایی را با تاثیرات معنوی خود تکان دهد چنانچه امام خمینی فرمود: مادر با یک دست گهواره را تکان می‌دهد و با یک دست دنیا را تکان می‌دهد. در واقع آن، نون ساکن وجود اوست که پشت حروف عمل خودش و فرزندانش معنی و مفهوم انسانیت را می‌تواند بروز و ظهور دهد. دیگر اینکه عدد 14 همان گنج 4 روی 10 و حقیقت اسرار خلقت است که پشت حجاب عالم دنیا، راه رسیدن به قرب را نمایان می‌سازد!

به یک معنا هم می‌توان گفت که انسان، در تجلی جسمی، قلم است و جوهر آن، نون می‌باشد و عرضِ عمر در دنیا، لوح آن! پس به شرط سجده  جوهر تمام حروف عمل را از باطن نون می‌نویسد. "نون و القلم و ما یسطرون[10]"

 

نکته دیگر اینکه در دنیا هر دانه‌ای اگر بخواهد سبز شود، باید در حجاب خاک قرار بگیرد یا در تاریکی، تا برای کسب نور یا آب، کم کم راه خروج از ظلمات به سمت نور را پیدا کند و مفلح شود. خداوند کریم انسان را که اشرف مخلوقاتش است در حجاب پیچیده در دنیا خلق فرمود، یعنی انسانیت او در ظلمات حیوانیت نهفته است و باید تلاش کند با انوار رسولان و معصومین صلوات الله علیهم اجمعین، تحت تربیت الهی و با پیروی و شیعه شدن به امامان معصوم علیهم السلام خود را از ظلمات نفس حیوانی به نفوس انسانی که قابلیت رفتن به قرب الهی را دارد برساند. حجاب ظاهر، هم برای آقایان و هم برای خانم‌ها در سوره مبارکه نور آمده است[11]: "قل للمؤمنین یغضوا من ابصارهم و یحفظوا فروجهم..."(30) "و قل للمؤمنات یغضضن من ابصارهن و یحفظن فروجهن و ..."(31). که همه برای رسیدن به رشد حقیقی و کمال معنویت انسانی است تا در این حجاب به بلوغ نُهِ عمل بتوانیم با شاخه و برگ و میوه‌ی انسانی در عالم  قرب به مقام "عند ربهم یرزقون" برسیم. انشاءالله

بنابراین تمام زحمات ما که البته همه رحمت است اولا شناخت حجاب، ثانیا برداشتن حجاب از چهره قلبی خودمان، ثالثا زیارت روی زیبای چهاردهمین نور ولایت و امامت حضرت مهدی(عج الله تعالی فرجه الشریف) که برای امتحان ما، در پس حجاب است، درحالیکه برای او هیچ حجابی وجود ندارد "اللهم ارنا الطلعة الرشیدة و الغرة الحمیده". این است هدف "سلامٌ هِی حَتی مَطلع الفجر" رسیدن به محل طلوع فجر صبح صادق! انشاءالله  

پس جلابیبهنّ=153 و 9=3+5+1 که باطن خود را به خوبی افشا می‌کند که حجاب واقعی برای خانم‌ها، همان باطن 9 است و تمام اعمال یک خانم را تحت الشعاع عمل به آن قرار می‌دهد و برداشتن این حجاب، کمال عمل خالصانه را برای آخرت از دست می‌دهد و بصورت بدن بدون پوست که چگونه زشت و بلااستفاده و درحال عذاب است، زندگی بدون لذت و پر عذاب آخرت را برای خودش فراهم می آورد. پس باید در این حروف و اعداد مقدس خوب بیندیشیم!

بلوغ هر خانمی به عدد 9 سال تمام است و هر خانمی خود حامل فرزندانی است که 9 ماه در بطن او به کمال بلوغ نوزادی و تولد می‌رسند. پس زن، در حقیقتِ کمال خلق شده و از او اجتماع و انسانیت به کمال می‌رسد! چنانچه پیامبر صلی الله علیه و آله می‌فرماید: بهشت زیر پای مادران است[12].       

نکته: سنّ مبارک خانم فاطمه سلام الله علیها هم، اسرارش همان 9 است. جمع ارقام 18 برابر 9 می‌شود (اگر در عدد 1 تا 9 ضرب شود، در نهایت جواب همه به عدد 9 می‌رسد). 18=جایگاه عددی حرفِ ص و اسرار بلوغ منازل عالم دنیاست. و برابر صفت ذاتی خداوند؛ حی است.

اگر عدد 153 =جلابیبهنّ(چادر) را بر 9 تقسیم کنیم می‌شود 17، برابر با رکعات نماز در شبانه روز. شاید این یکی از اسراری است که خانم‌ها در نماز باید چادر و حجاب کامل داشته باشند(چه نامحرم باشد و چه نباشد).

 

2- 351=عدد ابجد اسم مبارک قرآن[13] که 9=1+5+3 یعنی بلوغ کامل تمام کتب آسمانی (حتی تمام کتاب‌های دیگر) در آن جمع است و باطن کتاب مبارک قرآن، محیط بر تمام عوالم هستی از ظاهر تا باطن است و به کلام خالق یکتا: "و عنده مفاتح الغیب لا یعلمها الا هو و یعلم ما فی البرّ و البحر و ... "[14] .

ما انسان‌های معمولی نمی‌توانیم با قرآن جمع شویم چون همجنس آن نیستیم. (قرآن، حقیقت وجود انسان کامل است) اما باید درآیات و کلام مبارک الهی ضرب شویم یعنی به اوامر خدای مهربان، گردن نهیم و نفس حیوانی را قربان کنیم تا به عمل خالصانه  قیمت بگیریم (بها و قیمت آن، رضوان الهی است).

اگر عدد ابجد قرآن(351) را بر 9 تقسیم کنیم، 39 می‌شود که برابر با جایگاه عددی حروفِ سین[15](میزان همه‌ی حروف) است و قرآن، میزان کننده‌ی عالم هستی و بلوغ رساننده کمالات انسانی به عالم اعلاعلیین است. و سین، قلب قرآن است. درحقیقت قرآن باید به قلب ما اثر کند و از قلب، اخلاص پیدا کنیم و جایگاه قرآن عزیز، باید قلب باشد تا بر همه‌ی وجود و اعمالمان اثر داشته باشد.

 

3- 315=عدد ابجد کلمه عمره[16]. حج چه واجب و چه مستحب را عمره می‌گویند (عمره تمتع و عمره مفرده). عمره مؤنث است، آخر حج به دو رکعت نماز و طواف نساء تمام می‌شود. 9=5+1+3 که همان عرفه و رسیدن به کمال است. (هِ)آخر عمره یعنی باید تمام حج، حلقه شود یعنی اسرار عددی 5 (حلقه بندگی در بلوغ 9) و این حلقه نورانی به گردن حاجی بیفتد که تمام عمر از حج، خارج نشود.

و 315= عدد ابجد نام مبارک رقیه[17] سلام الله علیها. رقیه یعنی تیتر، عنوان. و رقیه سلام الله علیها تیترِ کربلا شد . او تمام اسرار و ظلم‌ها را(از کربلا تا شام) با گریه و سخن گفتن با سَر مطهر پدرش افشا نمود و در کنار خطبه‌های امام سجاد علیه السلام و خانم زینب کبری سلام الله علیها پرده از چهره‌ی سیاه یزیدیان برداشت.

همانگونه که به خاطر قد خمیده و صورت سیلی خورده و پهلوی شکسته و... ایشان را زهرای 3 ساله می‌نامند، در عدد ابجد نام مبارکش هم، برابر ارقام نام مبارک خانم فاطمه سلام الله علیها است.

 

4- 513= سجده تام= یا منشی السحاب[18] (از اسماء الحسنی خداوند متعال)،  یعنی: (سجده تمام که از این بلوغ بالاتر نداریم که شامل وجود مقدس خانم فاطمه سلام الله علیها است) و (کسی که انشاء می‌کند به ابر که نزولات به چه صورتی و در کجا به دنیا بیاید، که در باطن اسم مبارک فاطمه سلام الله علیها است که خود، جانِ آب است).

در مقام سجده تام نکته قابل توجه این است که شریعت همان ظاهر تشریعی نبوت ختمیّه محمّدیه صلوات الله علیه و آله است و چه در مرتبه طریقت باشد که سلوک در طریقه حقه ولایت کلیه علویّه است، و چه در مرحله حقیقت باشد که عقیده‌مندی بر عصمت مطلق فاطمیه است که از عقاید مستأثری مذهب حقه امامیّه می‌باشد. و در همین مقام که نزد پیامبر خاتم صلی الله علیه وآله، نماز و فاطمه سلام الله علیها نور چشم می‌شوند و به وحدت می‌رسند زیرا اوست که به صلوة وسطی تأویل شده و دستور به محافظت بر مودّت او و به قیام به نصرت او در وقت غروب شمس نبوت داده شده است، چه جناب ایشان وسطایی اصحاب کساء است و حقیقت نماز و سجده تامِ آن، پس شکرانه وجود و محبت اوست که بعد از اعطاء کوثر می‌فرماید: فصلّ لربّک وانحر؛ پس نماز بخوان و شتر قربانی بفرما.

نکته دیگر این که از همین پُری ایمان وجود مبارک اوست که خوارق عادات و علم به مغیبات و فوز درجات نیز از ایشان به ظهور رسیده است، چه ایمان همانا تصدیق حقایق عن القلب(از قلب) است و اعلی درجه آن عبودیتی است که فرموده‌اند: العبودیه جوهرة کنهها الربوبیة. پس در این مقام درجه اعلی سجده تام را دارد. و منشأ ایمانش، علم حضرت زهرا سلام الله علیها است. همین ایمان کامل و عبودیت محض است تا بجائیکه خودش از آن علم بی‌پایان به مولا علی علیه السلام گزارش می‌دهد که من به علم ماکان و مایکون و ماهو کائن و مالم یکن الی یوم القیامة حین تقوم الساعة آگاهی دارم. و یا اباالحسن! المؤمن ینظرُ بنورالله تعالی یعنی مؤمن کامل نظر به نور خداوند متعال می‌نماید[19]. در کتاب عوالم آمده است که " والعلمُ لِفاطمة علیها السلام زوجة المرتضی"[20].

 

5- 531=عدد ابجد کلمه تاسع[21] (در عربی یعنی 9) است. این عدد، فاعل تسع است و عوالم نُه‌گانه و ظهور معنایی را به نمایش می‌گذارد(عزیزان بدانند که فارسی، باطن عربی است) و حقیقت و اسرار ملکوتی عدد 9 را کاملا هویدا می‌کند. اگر عدد 531 را بر 9 تقسیم کنیم 59  می‌شود که برابر با عدد ابجد نام مبارک مهدی[22](عج الله تعالی فرجه الشریف) است یعنی نهمین ذریه‌ی نورانی امام حسین علیه السلام که خودِ آقا حامل 9 ذریه معصوم صلوات الله علیهم اجمعین، متولد شده بود.

همانطورکه در قسمت اسماء مبارک معصومین صلوات‌الله‌علیهم‌اجمعین بیان شد اسم مبارک حضرت مهدی(عج الله تعالی فرجه الشریف) (=59) وقتی در عدد یک تا 9 ضرب می‌شود، قسمت آخر به 531  می‌رسد که برابر تاسع است. حال اگر ارقام 59 را با هم جمع کنیم 14 می‌شود یعنی این باطن همه‌ی چهارده معصوم صلوات الله علیهم اجمعین است و درضمن آقا، چهاردهمین معصوم صلوات الله علیهم اجمعین روی زمین است و اگر 1 و4 را جمع کنیم 5 می‌شود یعنی بسته شدن حلقه 14 معصوم صلوات الله علیهم اجمعین، اوست که با لقب ابوالقاسم و نام مبارکِ (م.ح.م.د) می‌آید. اما حکومت امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) به عدد 9، بلوغ تمام حقیقت حکومت ظاهری و باطنی از عالم سرّ تا اسفل السافلین دنیا و رساندن به هدف نهایی پروردگار عالم از ظهور اسرار و خلقت گنج وجودیش و همه‌ی اهداف پیامبران علیهم السلام و اوصیاء آنها و صدیقین و اولیاء و شهدا و تمامی معصومین صلوات الله علیهم اجمعین است.

حقیقت حکومت نور بدون ظلمت، انسانیت بدون حیوانیت در عالم، سایه گستر می‌شود. و خداوند اعلا مرتبه تمام گنج‌های خلقتش را از دل کوه‌ها، دریاها، معادن و نزولات آسمانی بیرون می‌ریزد و تمام علوم را درآن زمان به عدد 9 بلوغ گنج عالم در اختیار آقا  قرارمی‌دهد و تمام جنّ و انس به تواضع در مقابلش سَر تعظیم فرود می‌آورند و شاید همان بهشتی که حضرت آدم علیه السلام در آن بدنیا آمده بود، دوباره برای فرزندانش محل پذیرایی می‌شود اما این بار با ظهور امام زمان(عج الله تعالی فرجه الشریف) و حقیقت سرّگنج ولایت در عدد نُه و جان جایگاه نوزده (به تمام معانی)!

وجود مبارک آدم علیه السلام جمع کننده‌ی تمام اسرار نُه‌گانه عالم بود و او ظرف اسماء الحسنی عالم شد و خداوند بی‌همتا او را گنجینه‌ی معارف و اسماء خود قرار داد و آدم علیه السلام بدون کم و کاست همه را برای ذریه‌هایش پدری کرد و زحمت کشید و به ارث گذاشت. و هر پیامبر بزرگواری به نوعی این زحمات را به هدف نزدیک و نزدیک‌تر کرد تا حالا که تمام عوالم نُه‌گانه، خود را به وجود آقا و سرورمان عرضه می‌کنند که او نُهِ عالم وجود است و همه بر او ساجدند و او نهمین فرزند امام حسین علیه السلام است[23].

 

عالم سرّ و حقیقت عالم یعنی 4 روی 10، همه نور است. پس بلوغ ولایت آقا این است که آن نور در دنیا به کمال، ظهور و به بلوغ حکومت نورانیت و خروج ظلمات محقق می‌شود و حتی افرادی که به نام یار آقا هستند یعنی 313 نفر، چون عدد ابجد حروفِ سیصدوسیزده[24] =256 می‌شود که برابر عدد ابجد  کلمه نور[25] است،  و تولد وجود مقدس آقا سال 256 هجری که برابر نور است می‌باشد و عدد ابجد نام مادر بزرگوارش نرجس[26](س)=313 می‌شود که همان برابر نور است.

و حکومت وجود مقدسش زهرایی است ، که حضرت ولی عصر(عج) می‌فرماید: "فی ابنة رسول الله (ص) لی اسوة حسنة"[27]. خیلی کلام پر مغز و پر معنایی است! آقا نمی‌فرماید مادر ما، بلکه می‌فرماید دختر رسول الله صلی الله علیه و آله برای من اسوه یعنی الگوی حسنه است. معنا فرمودند که حکومت من زهرایی است زیرا نام مبارک زهرا  سلام الله علیها یعنی نورانی و درخشنده و از یک معنای دیگر خانم سلام الله علیها بود که حقیقت نُه بود، پس حکومت آقا هم، نُه است. آقا می‌فرماید در زمان ظهور، حقّ مادر نورانی خود را از دشمنانش می‌گیرد .

 

عالم عرش

خداوند کریم در قرآن می‌فرماید که عرش را روی آب خلق کرده است و می‌فرماید که قبل از خلقت خشکی در کره‌ی زمین، آب را  قرار داده: "و هو الذی خلق السموات والارض فی ستة ایام و کان عرشه علی الماءِ..."[28] و همچنین می‌فرماید: "والارض بعد ذلک دحاها"[29] و خشکی روی آب کشیده شد.

حقیقت آب، کوثر وجود است یعنی خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها و یکی از نام‌های قرآن هم کوثر است. اگر حروف آب را به صورت بسیط بنویسیم الف و با، عدد ابجدش 114 می‌شود(114=3+111) و 114، برابر تعداد سوره‌های قرآن است.  پس حقیقت آبی که همه‌ی انسان‌ها را سیراب کرده و احیاء دنیا و آخرت می‌کند، قرآن است.

 

حدیثی از امام علی علیه السلام نقل شده که ایشان می‌فرمایند: "محموله‌ی عرش، علم و دین است که روی آب قرار دارد". که این، حقیقتِ آب است که باطنِ آن قرآن کریم است. از جانِ علم است که همه جا، عالَم نامیده می‌شود(یعنی به علم خدا، معلوم شده است). پس حقیقتِ این آب، عِلم است که احیاکننده و سبزکننده است.  عالم عرش، آیینه است و تمام آنچه که خدا اراده فرموده است، به علمِ او ظهور پیدا خواهد کرد و تجلی خواهد یافت، به عرش. و در آنجا از آن جانِ آب که آیینه هستی نمایان شده است، می‌گذرد و حَی می‌شود و آنچه رسالتش است انجام می‌شود.

اما در دنیا، اگر این آیینه بخواهد حضور و ظهور خود را نشان دهد، تنها راهش این است که پشت آن مرآتگاه، حجاب تراب  قرار می‌گیرد تا تصویر حسن و حسین علیهما السلام ظاهر شود( خدا مرا ببخشد که کلام ناقص و قاصر است). یعنی این جانِ آب روی خاک و با جانِ خاک در می‌آمیزد تا تمام موجودات، اسماء الهی را در مجرای تجلیّات خلقت به نمایش بگذارند. و خود، هم کلمه است و هم حرف، هم حرکت و هم سکون و هم مد است!{ چنانچه در کتاب راز دنیا کاملا توضیح داده شده که دنیا در جایگاه عددیِ نام  "امام حسن"[30] علیه السلام و امتحان عشر اباعبدالله الحسین علیه السلام، مرتبت و مقام می‌گیرد. چنانچه فرموده شده: کلّ یوم عاشورا و کلّ ارض کربلا}.

 

دایره خلقت

درست است که اعداد از یک، ظهور پیدا کرده‌اند اما همه در یک دایره سِرّ هستند. این دایره که گردش بندگی در حول رضای اوست، بندگی را ظهور داد. اول ظهور، ظرفی است که قابلیت اَمَة الهی را در مقام قرب و در مقامی که "لا یَشُمُّ رایحة الوجود" بود را پیدا کرد. قبل از اینکه مخلوقی خلق شود امتحان شد و در امتحان به مقام "صابره" قبول شد. دایره در دنیا شکل مقدس به خود گرفت و درونش "اقطار السموات و الارضین" را جای داد و قبول حامل بودن تمام حمل‌ها را کرد. تا باطن‌‌ها به عیان رسند، و عیان‌ها به نقطه‌ی جوشش خود، و باطن‌ها را به کمال بندگی و خالص شدن و مخلص شدن، و واصل شدن به قرب رضای خدا  و شیعه واقعی چهارده معصوم صلوات الله علیهم اجمعین و رضای قلبی مولا و سرورمان آقا صاحب الزمان مهدی(عج)، ظاهر کنند.

همانطور که خداوندعزّوجلّ خود را به یکتایی و احدیت معرفی کرد و فرمود: "قل هو الله احد"؛ پس عدد "یک"، خاصّ اوست. عرفا فرمودند که خداوند عزّوجلّ  خود، "یک" است و یک خلقت هم ظهور داد که در "عالم سِرّ" معرفی شد به "سِّر حقیقت محمدی" صلوات الله علیهم اجمعین؛ الواحد لا یصدر الا الواحد. سِرّ به پنج اسم مبارک تجلی کرد، اینجا شد عدد پنج، و عددها به وجودهای مقدسشان ظاهر شد و شدند باطن و حقیقت دایره!

 

حضرت محمد صلی الله علیه و آله؛ "عدد 1" و علی بن ابیطالب علیه السلام؛ "عدد 2" و خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها؛ "عدد 3" و امام حسن مجتبی علیه السلام؛ "عدد 4 " و امام حسین علیه السلام؛ "عدد 5". اگر این 5 عدد را جمع کنیم، می‌شود 15=5+4+3+2+1 که 15 برابر با عدد ابجد اسم مبارک خانم "حوا" سلام الله علیها است و حقیقتش حضرت فاطمه سلام الله علیها؛ حوّای روحانی است. جایگاه عددی حرف "س" در حروف الفبا برابر 15 است[31]. چون سین، میزان حروف و در قرآن کریم "یا سین"، قلب قرآن است و حوا سلام الله علیها، مادرِ جسمانی همه انسان‌هاست؛ پنج در جان این سِرّ، متجلی است و باطن "5" حلقه اسرارِ پنج تن صلوات الله علیهم اجمعین است که 9 ذریه امام حسین علیه السلام در بطن او در تسبیح و تقدیس و تکبیر پروردگارعالم است که جان "9و5" می‌شود "14"؛ نور مقدس 14 معصوم صلوات الله علیهم اجمعین که اگر ارقام 14 را با هم جمع کنیم 5 می‌شود(5=4+1)؛ " کلّهم نورواحد صلوات الله علیهم اجمعین".

نتیجه اینکه عالم برپایه‌ی4 رکن که همان گنج عشر و 4روی 10 یعنی14،  مهندسی خلقت است  که به صورت دایره در دو قوس نزولی و صعودی ظهور دارد و باطن آن، مُعرّف خداوند احد و واحد است که فرمود: هو الاوّل و الآخر و الظاهر و الباطن[32].

عدد ابجد نام مبارک حوا سلام الله علیها همانطور که نوشته شد 15 بود و عدد 15، از جمع عدد 1 تا 5 بدست می‌آید. در اصل 5، جمع کننده‌ی تمام اعداد است. وجود مقدس حضرت زهرا سلام الله علیها؛ جمع کننده دایره‌ی خلقت می باشد چنانچه در حدیث کسا آمده است: "هم فاطمة و ابوها و بعلها و بنوها". فاطمه سلام الله علیها را هم در مرکزیت و هم در احاطه وجودی دایره خلقت قرار داده است که خوانده می‌شود فاطمه سلام الله علیها و پدر فاطمه سلام الله علیها و شوهر فاطمه سلام الله علیها و فرزندان فاطمه سلام الله علیها، به قول آقای محی الدین عربی: خانم فاطمه سلام الله علیها، حوّای روحانی است[33].

 

*عدد ابجد  کلمه دایره برابر است با عدد ابجد اسم مبارک طاهره[34](س)=220 و در جایگاه عددی هم کلمه دایره و اسم مبارک طاهره(س) با هم برابر هستند(=40)[35]. تمام خلقت در باطن طهارت خلق شده و ظهور و بروز دارد (الی یوم القیامه) و همه در دایره‌ی بندگی اوست، همه در طواف رضای حق، غرق هستند. امیدوارم که ما هم با انتخاب صحیح دایره‌ی زندگیمان در باب طهارت، در طواف رضای او به قربانگاه واصل شویم و در این گردش، ظلمات حیوانی وجودمان را جدا و به حقیقت انسانی به قرب او برسیم(انشاءالله). درواقع دایره، حدود اوامر الهی است. باید بگویم حدودالله و بر هر کس، واجب است که حدود خدا را نشکند و در تمام عمر، حافظ حدودالله باشد. 

*عدد مُتحابّه چیست؟!

قابل به ذکر است که عدد 220 را عدد مُتَحابّه می‌گویند یعنی جمع کننده همه‌ی محبت‌ها و حضرت فاطمه سلام الله علیها، حبّة الله است! چنانچه خداوند یکتا، اول عالمی را که خلق فرمود؛ عالم حُب بوده ‌است. پس در این عدد متحابِه که با 11 مقسوم ظاهر می‌شود جمع محبت‌ها در فوران محبت به خداوند از وجود چهارده نور مقدس ائمه معصومین صلوات الله علیهم اجمعین است. چنانچه می‌فرمایند اگر در قلبی ذره‌ای از محبت محمد و آل محمد صلوات الله علیهم اجمعین باشد، آن قلب در آتش جهنم نمی‌سوزد. اگر در هر خانواده محوریت محبت، محبت خدا که نشانه‌اش رضای او و رضای حجت اوست باشد در آن زندگی جهنم راه ندارد!

و کانون محبت در انسان‌ها، مادر است و این محبت، جمع کننده‌ی سلامت خانواده است. محبت، ملات چسبندگی ساختار زندگی انسان‌هاست یعنی اگر ملات بین دو آجر نباشد هیچ ساختمانی محکم و مقاوم نمی‌ماند.

چنانچه خانم در مقام اهل بیت صلوات الله علیهم اجمعین، محوریت بیت را دارد و خوانده می‌شود هم فاطمة و ابیها و بعلها و بنیها، او صاحب البیت است و این بیت، کانون متحابّه بهشت و رضوان الهی است! {زیرا اوست که مقسومِ وجودش 11 ذریه معصوم صلوات الله علیهم اجمعین است}. یادآوری می‌کنم همانطورکه در قسمت "حقیقت حبه در آیات قرآن" بیان شد،  درحقیقت خانم حبه‌ی وتر و یگانه‌ای است که سبب ظهور و کثرت چند شاخه اصلی می‌شود که سبب خلق شوخه‌های دیگر و پیدایش حبه‌های دیگر و هر حبه‌ای مظهری از مظاهر حبه‌ی اصلی و یگانه‌ی اولیه می‌گردد. این امر آیه‎ای آفاقی است که دلالت بر دایره‌ی حقیقی در عالم دارد. و از امام صادق علیه السلام راجع به حبه سؤال شد، فرمود: الحبة، فاطمه سلام الله علیها[36].

*نکته: هنگامیکه خانم زهراسلام الله علیها و حضرت علی علیه السلام ازدواج کردند روزی پیامبرصلی الله علیه و آله به منزلشان آمد و کارها را بین این دو عزیز قسمت کرد. درحالیکه مسئولیت کارهای منزل را به خانم زهرا سلام الله علیها و کارهای بیرون از منزل را به آقا امیرالمؤمنین علیه السلام نسبت داد. اما این ظاهر امر است چراکه بیت زهرا سلام الله علیها، بیت الجنة و محلّ رفت و آمد ملائکه(ومختلف الملائکه و مهبط الوحی) یعنی محلّ نزول وحی الهی است و درواقع جانِ بیت الله الحرام خانه خداست!

پس مدیریت این خانه به عهده خانمی است که پروردگارعالم او را ملقّب به 9 اسم اعظم تسعه فرموده که 2 اسم آن آسمانی و 7 اسم آن زمینی است. درواقع به باطن 2 تا 7 تا، 14 اسم ظهور دارد و او اُمّ ائمه و امّ ابیهاست. صلوات الله علیهم اجمعین

*حقیقت بیت الله در آیات قرآن[37]:

فی بیوتٍ أذنَ الله أن ترفعَ و یُذکرَ فیها اسمه یُسبّح له فیها بالغدوّ و الآصال[38].

حقیقت بیتی که مخصوص خداوند عزوجل است، نورالسموات و الارض در آنجا نازل شده و اسم الله از آنجا بالا رفته و تسبیح ذات در آن صورت می‌پذیرد، بیت فاطمه سلام الله علیها است. فقال رسول الله صلی الله علیه و آله : بیوت الأنبیاء... و أومأ بیده إلی بیت فاطمة الزهراء(سلام الله علیها} إبنته[39]. بیتی که به امر خداوند عزوجل تنها درب آن به مسجد الرسول صلی الله علیه و آله باز ماند و تمام درب‌های دیگر بسته شد؛ چراکه آن بیت خود، حقیقت مسجد است و أنّ المساجد لله.

این بیت، بیت الله و قبله خلق است که مردم باید روی خود را در عبادت و تسبیح، به روی بیت فاطمه سلام الله علیها کنند، همانطورکه حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله نماز شب خود را روبروی درب این بیت به جا می‌آوردند تا این حقیقت را به خلق متذکر گردند.

چنانکه حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام در تفسیر آیه شریفه «...واجعلوا بیوتکم قِبلةً و أقیموا الصلاة...[40] ؛ بیوت خود را قبله قراردهید و نماز گذارید»، فرمودند منظور بیت امیرالمؤمنین و فاطمه علیهما السلام است[41].

یکی از معانی و بطون «بیت الله» بودن بیت حضرت فاطمه علیها السلام، قبله بودن وجود مقدسه ایشان است. به این معنا که تمام خلق، عبادت خود را باید رو به بیت ایشان که همان بیت الله است، بجا آورند. خانه‌ای که خداوند عزّوجل به خود اختصاص داده و نور السموات و الارض در آنجا نازل و اسم الله از آنجا بالا می‌رود. تا بندگان وجه خود را رو به این بیت و صاحب آن که حقیقت وجه الله است، نکنند، رو به قبله نایستاده و عبادتشان باطل خواهد بود.

یکی دیگر از معانی آن، حرم أمن بودن وجود مقدسه ایشان است: «و مَن دخَله کان آمنا[42]». بیت، همان حصن حصینی است که هرکس با اذن به آن داخل شود، در حریم أمن صاحب آن قرار می‌گیرد. آن حرم أمنی که هر کس وارد آن شود، ایمن از شیاطین جن و انس می‌باشد، حصن حصین ولایت حضرت فاطمه سلام الله علیها است. دامان مقدسه وجود حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها، بیت اللهی است که ملجاء و مأمن تمام خلق می‌باشد.

بنابراین حقیقت بیت الله در آیات قرآن، بیت حضرت فاطمه سلام الله علیها است.

 

حقیقت الف در وجود مبارک حضرت فاطمه سلام الله علیها؛ سیدة النساء العالمین :

وجود حضرت زهرا سلام الله علیها در اهل بیت مکرمشان، یک است زیرا یک خانم و 13 آقا هستند یعنی چهارده نور مقدس صلوات الله علیهم اجمعین که همه‌ی بزرگواران نورٌواحدند (1+13=14=جایگاه عددی کلمه اُم). ایشان در مقام خلقتی، یک است همانطورکه در کلمه نساء معنی کردیم عدد ابجد نسا=111=الِف و الف= 1(یک) است.

 خوب دقت کنید! پس خودحضرت فاطمه سلام الله علیها، اول است و ایشان در عالم سرّ و در عالم دنیا و در عالم آخرت هم، مقام دومی ندارد. بنابراین ایشان امّ ابیها نام گرفت و امّ ائمه، امّ انبیا، امّ المؤمنین و... همه‌ی این مقامات حاکی از این است که ایشان، ریشه و اصل و مقصود و هدف آفرینش و اول است!

*حقیقت احدی الکبر:

امام باقر علیه السلام در مورد آیه مبارکه «إنّها لإحدی الکبر.نذیراً للبشر[43]؛ او یگانه‌ی بزرگان و هشدار دهندهی بشر است» فرمودند: منظور از یگانه‌ی بزرگان، فاطمه علیها السلام است[44].

به همین مناسبت که صدیقه کبری علیها السلام در میان بزرگان، تک و یگانه است، می‌توان گفت هیچ همانند و نظیری برای آن حضرت وجود ندارد.

لذا ابوعبید هَروی (متوفی 223ق) از علمای بزرگ اهل سنت می‌گوید: سُمّیت فاطمةُ بتولاً لِأنّها بُتِلت عن النظیر[45]؛ فاطمه علیها السلام بدان جهت بتول (بریده شده) نامیده شد، که بریده شده از هر مثل و مانندی است.

و مرحوم آیت الله غروی اصفهانی رحمت الله علیه چه زیبا فرمود:

هی البتولُ الطُهر و العَذراء   کمریمَ الطُهرِ و لاَسواء   تَبتّلَتُ عن دَنس الطبیعةِ   فیا لها مِن رتبةِ رفیعة[46]؛ یعنی او بتول پاک و پاکدامن است   مانند مریم پاک و البته نه اینکه یکی باشند. از ناپاکی‌های عالم طبیعت بریده شده است    پس چقدرمقام او بلند است!  

 

*درضمن جمع اعداد 1تا 18 سنّ مبارک خانم سلام الله علیها برابر با عدد171 می‌شود[47] که 171=عدد ابجد کلمه معانی و برابر با عدد ابجد اسم سامع[48] خداوند است، کسی که بهترین گوش شنوا را دارد. چنانچه گوشواره‌ی بندگیش زینت عرش خداوند جلّ عظمته است. و جمع ارقام 171 می‌شود 9 (1+7+1=9) پس وجود مقدس خانم، تماماً گنجینه اسرار و معانی آن است و اگر خوب بفهمیم و انشاءالله به خلوص عمل کنیم به ریشه‌ی طهارت و اخلاص دست پیدا می‌کنیم.

خانم دو عالم فاطمه زهراسلام‌الله‌علیها؛ سیدة النساء العالمین؛ میزان عالم است.  او که حقیقتِ الف است درعالم ظاهر و عالم  باطن، ظهوردهنده‌ی کلّ اسرار حروف و اعداد و کلّ اسرار معانی می‌باشد.

و او اصلِ درخت؛ شجره طیبه است! به اعتبار آنکه صدیقه طاهره دربرگیرنده اصل مقاصد پدر بزرگوار خود می‌باشد و عنصر شجره مبارکه طیبه‌ی رسالت و ولایت و به یک نام زیبا، مجمع البحرین این دو دریا می‌باشد! که اصل مقاصد آن حضرات بوده و می‌باشد. اطلاق این کنیه مبارکه به بی بی معظمه، اصل حقیقت است.

چنانچه جناب طریحی رحمة الله در کتاب مجمع البحرین که به نام لقب مبارک خانم نوشته است، در لغت شجر از حضرت باقرعلیه السلام روایت کرده: الشجرة الطیبة رسول الله(ص) و علیٌ فرعها و عنصرالشجرة فاطمة(س) و ثمرها اولادها و أغصانها و اوراقها شیعتها[49]. شجره طیبه؛ رسول خداست صلی الله علیه و آله که اصل آن است و علی علیه السلام؛ فرع آن و فاطمه سلام الله علیها؛ماده اصلی درخت و ائمه طاهرین صلوات الله علیهم اجمعین؛ میوه‌های آن درخت و شیعیان، شاخه‌ها و برگ‌های آنند.

پس جای تردید نیست که رشد و ترقی و میوه دادن درخت به عنصر آن است و از این راه است که لفظ اُم به معنای عنصر استعمال شده و استعمال امّهات اربعه به معنای عناصر اربعه، شایع است.

*حقیقت "طوبی" در آیات قرآن[50]:

الذین آمنوا و عملوا الصالحاتِ طوبی لهم و حُسن مَآب[51].  

طوبی نام شجره‌ای است که خداوند عزوجل در اعلا درجه جنت آن را به ید خویش غرس نموده و از روح خویش در آن دمیده است. لذا منشأ حیات در عالَم می‌باشد. عن رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم فی قوله تعالی« طوبی لهم و حُسن مآب» قال: شجرة ُ فی الجنةِ غَرَسها اللهُ بِیدهِ و نَفخَ فیهِ مِن روحِه[52].

اصل آن متعلق به حضرت ختمی مرتبت صلی الله علیه و آله و سلم است؛ مأوی و مقرّش در خانه امیرالمؤمنین علی علیه السلام می‌باشد؛ اغصان و شاخه‌های آن در منازل اهل بهشت متکثر شده و لذا مؤمنان به ولایت، از این شجره بهره می‌برند: ... و (هی) فی منزل علی بن أبی طالب علیه السلام لَن یُحرمَها ولیّه و لَن ینالها عدوه[53].  

طوبی، همان شجره‌ای است که در معراج حضرت ختمی مرتبت صلی الله علیه و آله و سلم از ثمر آن تناول نموده و سپس نطفه مطهره حضرت قدیسه الطاهره سلام الله علیها در صلب مبارک حضرت قرار گرفت. بدین جهت بود که هر زمان فاطمه‌اش را می‌بویید، رائحه جنت را از حضرت خاتون سلام الله علیها استشمام می‌نمود. قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم: ...إنی لمّا أسری بی الی السماء دخلتُ الجنة فإذنانی جبرئیل مِن شجرةِ طوبی و ناولنی مِن ثِمارها. ... فما قبّلتُها قَطّ الا وجدتُ رائحة شجرةِ طوبی مِنها[54].  

اما حقیقت وجودی حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها اَجلّ از شجره طوبای بهشت است، به عبارت دیگر شجره طوبای جنت یکی از مقامات و فضائل و شئونات ذاتی حضرتشان است؛ چراکه شجره طوبای جنت، مهریه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها قرار داده شد: و لقد نحل الله طوبی فی مهر فاطمة[55]

حضرت خاتون، شجره طوبای عالم‌اند یعنی مشکاة حیات در کلّ عالَم‌اند، منشأ تکثر ظهور صفت "حی" از صفات الله عزوجل می‌باشند. ائمه علیهم السلام که تجلی صفت "حی" هستند، به سبب حضرت اُم الائمه علیها السلام به ظهور می‌رسند.

ألم تر کیف ضرب الله مثلا کلمةً طیبة کشجرة طیبة أصلها ثابت و فرعها فی السماء[56]. عن أبا جعفر علیه السلام فقال:  ... و عنصر الشجرة فاطمةُ[57].   

لذا حقیقت و جوهره‌ی شجره طوبای عالم، وجود مقدس حضرت کوثر سلام الله علیها است که منشأ هر حیات و هر خیری در عالم هستند.

*جالب است بدانید که او میوه هزار دانه ولایت و رسالت است زیرا صورت ظاهر حروف کلمه هزار برابر نام مبارک "زهرا" سلام الله علیها می‌باشد که عدد ابجدشان برابر 213 است[58] و برابر عدد ابجد لقب مبارکش باهره ( یعنی روشن و درخشنده و پر بهره و ظهور کامل) و برابرعدد ابجد کلمه روز است. و برابر کلمه  "یارب"  و همچنین برابر مجموع  عدد ابجد نام‌های مبارک محمد صلی الله علیه و آله و علی علیه السلام و حرف یا است {"یا محمد(ص)علی(ع)"}[59].

*درواقع پروردگار عالم، انسان کامل را مؤلفه تمام عالم وجود قرار داد که همه عزیزان، نورٌ واحد صلوات الله علیهم اجمعین هستند. و انسان، مقام خلیفة الله را از مولای خود کسب کرد. در حقیقت حضرت اسراری را بیان فرمود که بضاعت پیامبر یعنی چه؟ درحقیقت وجود حضرت رسالت پناه صلی الله علیه وآله خود، ظرفِ الِف است. که کلمه الِف همان میوه هزار دانه می‌باشد که به اَلْْفْ(=1000) خوانده می‌شود. ظهور اَلْْـْف، بضاعت آقاست. حروف نام مبارک زهراسلام الله علیها؛ همان حروف هزار(1000) است.

و عدد 1000 برابر حرف غ است که جایگاه عددیش در حروف، 28 است. و حروف غین همان حروف کلمه غنی از اسماء خداوند است. و حضرت زهراسلام الله علیها؛ تجلیِ نام غنی پروردگار عالم است که خیر کثیر و کوثر وجود می‌باشد.

 

*میوه‌های بهشتی

روزی در زمان حیات طیب 5 نور مقدس صلوات الله علیهم اجمعین در دنیا جبرئیل علیه السلام از بهشت ظرف میوه‌ای را آورد که در آن سه میوه بود. اول انار بود که ایشان فرمود متعلق به حضرت رسول صلی الله علیه وآله و حضرت زهرا سلام الله علیها است. دوم گلابی یا آمرود بود که فرمود متعلق به امیرالمؤمنین سیّد الوصیین صلوات الله علیهم اجمعین است. سوم یک سیب بود که فرمود متعلق است به امام حسن و امام حسین علیهما السلام. منظورم از انار، میوه‌ای است که به آن میوه‌ی هزار دانه می‌گویند. و این جان میوه اَلِف است، که اَلْف یعنی بیشترین عدد از حروف ابجد که آن حرف غ به عدد 1000 است؛ حرف غین حروفش برابر با نام مبارک غنی است که  آن  را به خود اختصاص می‌دهد. و الله اعلم.

 

باطن حرفِ س

عدد60(=ام ابیها)، برابر عدد ابجد حرف س است که چند نکته در آن منظور می‌شود:

اول حرف سین درتعریف حروف، تنها حرفی است که زُبُر و بینه‌اش با هم مساوی است یعنی اگر "س" را به صورت سه حرفی "سین" بنویسیم: زُبرش؛ حرف س=60 و بینه‌اش؛ حروف ین=60 می‌شود. این حرف، میزان همه حروف است. یکی از زیبایی‌های اسم خانم‌ها، زن است که به عربی نساء خوانده می‌شود. هم در اسم زن و هم در اسم نساء، میزان ِعددی برقراراست[60]. وجود دُردانه عالم؛ حضرت زهرا سلام الله علیها؛ سیدة النساء العالمین است و در قرآن کریم یک سوره به نام نساء داریم. جالب است که کلّ جزء 5 در این سوره مبارکه جای دارد.

 

دوم- و یکی از اسماء قرآن هم سین است و پروردگار عالم، آورنده خود قرآن؛ پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله هم که میزان قرآن است، را به سین خطاب قرار داده است؛ در سوره مبارکه یس (این سوره مبارکه، قلب قرآن نامیده می‌شود): یا، حرف ندا است و "س"، ظرف وجود نورانی پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله که خودش قلب عالم امکان و وجود مبارکش، تماماً قلب است (خودش و فرزندان نورانیش صلوات الله علیهم اجمعین)[61] .

سوم- پروردگار عالم در دنیا، تمام مخلوقاتش را در ظرف یک حرف، خلق کرده است که آن هم سین می‌باشد. چون همینکه نطفه‌ای یا ذره‌ای از ذرات خلقت در ظرف زمان اظهار وجود می‌کند، ثانیه برای او اظهار وجود می‌کند(هر 60 ثانیه، 1 دقیقه و هر 60 دقیقه، 1 ساعت است) پس به 60 یعنی سین، ورود می‌کند. امیدوارم وجود دردانه عالم را درک کنید!

*نکته: حقیقت وجودی موجودات: بعضی کتاب‌اند، بعضی جمله، بعضی کلمه و بعضی نقطه‌اند. قسم چهارم و مخفی در قواعد نحو، نقطه است و حقیقت نقطه، علی بن ابیطالب علیه السلام است. یک نقطه از 110 نقطه وجودی امیرالمؤمنین علیه السلام باز و آشکار شد و قرآن کریم را بوجود آورد. این نقطه تحت اذن انحصاری حضرت علی علیه السلام است. 109 نقطه دیگر به اذن فاطمه زهرا سلام الله علیها؛ اُم اسماء، مبشرة اولیاء است." یا علی اُدنُ لأحدثک عما کان و ما هو کائنٌ و ما لم یکن الی یوم القیامة حتی تقوم الساعة فرجع علی بقهقراء. کد خاص الخاص تصرف تحت امر فاطمه زهرا سلام الله علیها است.

 

رسول گرامی صلی الله علیه وآله درباره ایشان فرمودند: فاطمه(س)، امّ ابیهاست یعنی ایشان مادر پدر است(پس او امّ السین است)! و عدد ابجد ام ابیها=60 است! و قرآن مجید هم به حرف س(کلمه ناس) تمام می‌شود.

پس ظرف زمان که تحویل گیرنده شروع عمرهر موجودی است که در دنیا زندگی را شروع می‌کند، درواقع مادر می‌باشد و این مادر، در ظرف زمان، فرزندش را رشد و کمال ظاهر و باطن می‌دهد تا برای تولدی آماده شود که در عالم برزخ و قیامت همیشه جوان تحویل داده شود، زنده و حسن و به تمام مجموعه‌ی انسانی کامل، صورت و سیرت بگیرد. و آن مقامات تمام آیات  قرآن و میزان شکل حقیقی انسانیت است که لیاقت قرب را داشته باشد.

آیا جالب نیست که جایگاه عددی نام مبارک فاطمه(س)=45 و برابر با عدد ابجد نام آدم علیه السلام است. و اگر عدد اسم مبارک حوا(س)=15 را با 45 جمع کنیم می‌شود 60=س یعنی ام ابیها سلام الله علیها! درواقع اُم آدم علیه السلام و حوا سلام الله علیها.

 

نکته: از جمع اعداد 1 تا 15 در اسم حوا سلام الله علیها به عدد 120 می‌رسیم. و از جمع اعداد 1 تا 9 به اسم آدم(ع)=45 می‌رسیم[62]. حال اگر عدد 45 و 120 را با هم جمع کنیم 165می‌شود (165=45+120) که با عدد ابجد کلمه مبارک لا اله الا الله  برابر است. پس منظور همه خلقت، معرفی اوست و توحید خالصانه! چنانچه هر انسان مسلمانی که از دنیا می‌رود، در تشییع جنازه او می‌گویند: لا اله الا الله ! و در زیارت اهل قبور می‌خوانیم: السلام علیک یا اهل لا اله الا الله...! اینجا می‌بینیم که چگونه خالق قدرتمند و یکتا در آینه خلقت، آینه خود را خلیفه خود می‌خواند. بکوشیم تا درخلوص، جلوه شکوه جمال و جلال و صفات زیبای او باشیم.انشاءالله

همچنین عدد 120 برابر با عدد ابجد کلمه احسان[63] است پس جمع وجود حسن علیه السلام و حسین علیه السلام و محسن علیه السلام در وجود مطهر حضرت فاطمه سلام الله علیها، می‌شود احسان پروردگار عالم! و تمام قرآن کریم، کوثر وجود است و 120 حزب دارد و عدد ترتیب نزول سوره مبارکه کوثر به قلب مطهر پیامبر صلی الله علیه وآله، 15 است. آیا این عدد رمز نیست که خانم وجود مبارکش، حوّای روحانی و اُم ابیهاست؟! و عدد 15 از جمع عدد 1 تا 5 بدست می‌آید و سوره مبارکه حمد که محتوای کلّ قرآن است، پنجمین سوره ایست که به قلب مطهر پیامبر صلی الله علیه و آله نازل شده است. دقت کنید یعنی چه؟!1-وجود نورانی خانم حضرت فاطمه سلام الله علیها جمع کننده حلقه مبارک پنج تن صلوات الله علیهم اجمعین و محور آن بزرگواران است. 2-قرآن مجید که از جمع 1 تا 15؛ 120 حزب دارد، اگر بر عدد 5 تقسیم شود، 24 می‌شود که عدد جامع است. و در همه عالم، شبانه‌روز 24 ساعت است و برابر عدد ابجد کلمه وحی و احاطه[64] نام مبارک خداوند را نشان می‌دهد. اینجا معنی می‌شود که خانم سلام الله علیها؛ آیت الله الکبری و آیت الله العظمی است!

و عددابجد حروفِ سین[65]=120 است. ازطرفی عدد 15 برابر با جایگاه عددی حرفِ س است که عدد ابجد حرف س=60 می‌باشد. و خداوند، زمان را به ثانیه آغاز فرمود که ثانیه از ثانی شروع می‌شود یعنی از دومی. چنانچه حضرت حوا سلام الله علیها، مؤنثِ آدم علیه السلام است یعنی دومی اوست که برایش زوج قرارگرفت و اُم یعنی مادر همه‌ی آدم‌ها(چه مرد و چه زن) تا قیامت است.

حرفِ س، میزان همه‌ی حروف است[66].

حرفِ س با عدد ابجد 60، درس دیگری هم به ما می‌دهد اینکه: عمر هر موجودی در دنیا از زمانیکه نطفه‌اش بسته می‌شود و به هر نوع به زندگی در دنیا به عنوانِ عُمر شروع می‌کند، در ثانیه شروع می‌شود و ثانی یعنی دومی که ماده و مؤنث است. و60(=س) ثانیه می‌شود یک دقیقه و 60(=س)دقیقه می‌شود یک ساعت و... خلاصه انسان در حرف سین متولد می‌شود و در سین می‌میرد! در قبر نیز، سینِ قلبش باید جوابگوی اعمالش باشد چون تعالیِ وجودیِ هر انسانی در دنیا با پاک نگه داشتن و خلوص قلبی درجه می‌گیرد و قلب انسان می‌شود"حرم الله" و این قلب، هرگز نمی‌میرد و زنده و جاوید می‌ماند. سین در کلام مبارک قرآن مجید، قلب قرآن است که قرآن، قلب همه‌ی کتب آسمانی و کلام الله است.

بنابراین عدد 60، در ظرف زمان قرار می‌گیرد و در طول عمر هر مخلوقی اثر می‌گذارد. پس هر خلقتی در ظرف 60 است یعنی ثانیه، هر 60 ثانیه می‌شود یک دقیقه و هر 60 دقیقه می‌شود یک ساعت. پس شروع عمر در طول در ثانی یعنی عدد 2، به ظهور حرفِ س تجلی می‌کند یعنی میزان، درضمن 120=60×2 یعنی سین(=120)! شاید به همین خاطر است که اولین قسمت بدن جسمانی هر موجودی در رحم دنیایی و رحم مادرها، قلب آن موجود است که حرفِ س است و در سینه قرار می‌گیرد یعنی ظرفِ سین وجود هر کس، سینه‌ی اوست! و قلب، میزان کننده سلامتی و تضمین حیات سالم آن موجود است.[67]

در پایان با بیاناتی از استاد محقق حاج آقا موسوی از اقیانوس بیکران معارف وجودی سیدة النساءالعالمین؛ فاطمه زهرا سلام الله علیها لبی ترمی‌کنیم:

 

 

[1] ) از بیانات استاد محقق حاج آقا موسوی

[2] ) سوره مبارکه حج؛ آیه 52

[3] ) بصائرالدرجات فی فضائل آل محمد صلی الله علیهم؛ ج1.ص 324- تفسیر القمی؛ ج2.ص85- الکافی؛ ج1.ص176

 

[4] ) البرهان فی تفسیر القرآن؛ ج3.ص901

[5] ) بحار الانوار؛ ج43.ص 10

[6] ) بصائرالدرجات فی فضائل آل محمد صلی الله علیهم؛ ج1.ص 152

2) دلائل الامامه: ص 105. بحار الانوار ج 22 ص 391

 

[8] ) جلابیبهنّ: (ج=3)+(ل=30)+(ا=1)+(ب=2)+(ی=10)+(ب=2)+(ه=5)+(ن=50)+(ن=50)=153

[9] )حجاب: (ح=8)+(ج=3)+(ا=1)+(ب=2)=14

[10] )آیه 1 سوره مبارکه قلم

[11] ) آیات 30 و 31

[12] )مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل: ج15.ص181

[13] )قرآن: (ق=100)+(ر=200)+(ا=1)+(ن=50)=351

[14] ) آیه 59 سوره مبارکه انعام

[15] )سین: (س=15)+(ی=10)+(ن=14)=39

[16] )عمره: (ع=70)+(م=40)+(ر=200)+(ه=5)=315

[17] )رقیه: (ر=200)+(ق=100)+(ی=10)+(ه=5)=315

[18] )سجده تام: (س=60)+(ج=3)+(د=4)+(ه=5)+(ت=400)+(ا=1)+(م=40)=513- یامنشی السحاب: (یا=11)+(منشی=400)+(السحاب=102)=513

[19] ) بحارالانوار؛ ج43.ص8

[20] )عوالم؛ ج11.ص76

[21] )تاسع: (ت=400)+(ا=1)+(س=60)+(ع=70)=531

[22] )مهدی: (م=40)+(ه=5)+(د=4)+(ی=10)=59

[23] ) قبلا بطور کامل توضیحات داده شده است .

[24] )سیصدوسیزده: (سیصد=164)+(و=6)+(سیزده=86)=256

[25] )نور: (ن=50)+(و=6)+(ر=200)=256

[26] )نرجس: (ن=50)+(ر=200)+(ج=3)+(س=60)=313

[27] ) در کتاب چلچراغ(ص32) به استناد از صفحه 180 جلد53 کتاب بحار الانوار

[28] ) آیه 7 سوره مبارکه هود

[29] ) آیه 30 سوره مبارکه نازعات

[30] )امام حسن: (امام=28)+(حسن=37)=65 = دنیا: (د=4)+(ن=50)+(ی=10)+(ا=1)=65

[31] )عدد ابجد  حرف س= 60 است.

[32] ) آیه 3 سوره مبارکه حدید

[33] )به همین مضمون در کتاب هزار شاخه طوبی نیز آمده است.

[34] )دایره: (د=4)+(ا=1)+(ی=10)+(ر=200)+(ه=5)=220- طاهره: (ط=9)+(ا=1)+(ه=5)+(ر=200)+(ه=5)=220

[35] )دایره: (د=4)+(ا=1)+(ی=10)+(ر=20)+(ه=5)=40- طاهره: (ط=9)+(ا=1)+(ه=5)+(ر=20)+(ه=5)=40

[36] ) تفسیرالعیاشی؛ج1.ص147- البرهان فی تفسیر القرآن؛ ج1. ص 542- تفسیر کنز الدقائق و بحرالغرائب؛ ج2.ص 435

[37] )از بیانات استاد محقق حاج آقا موسوی

[38] ) سوره مبارکه نور؛ آیه 36

[39] ) البرهان فی تفسیر القرآن؛ ج4.ص 76- بحارالانوار؛ ج23.ص326

[40] ) سوره مبارکه یونس علیه السلام؛ آیه 87

[41] ) عیون اخبار الرضا علیه السلام؛ ج1.ص232

[42] ) سوره مبارکه آل عمران؛ آیه 97

[43] ) سوره مبارکه مدثر؛ آیات 35 و 36 

[44] ) تفسیر القمی؛ ج2.ص396

[45] ) مناقب ابن شهر آشوب؛ ج3.ص330

[46] ) الانوار القدسیة، شعر جوهرة القدس

[47] ) (171=18+17+... +2+1)

[48] )معانی: (م=40)+(ع=70)+(ا=1)+(ن=50)+(ی=10)=171 = سامع: (س=60)+(ا=1)+(م=40)+(ع=70)=171

[49] ) مجمع البحرین:ج2.ص484- قریب به این مضمون با قید سلسله سند در کتاب بصائرالدرجات و بحارالانوار و بعضی کتب معتبر نیز روایت شده است.

[50] )از بیانات استاد محقق حاج آقا موسوی

[51] ) سوره مبارکه رعد؛ آیه 29

[52] ) تفسیر فرات کوفی ص208- تفسیر کنز الدقائق و بحر الغرائب؛ ج 6.ص450

[53] ) تفسیر کنزالدقائق و بحرالغرائب؛ ج 6.ص 450- تفسیر القمی؛ ج1.ص365

[54] ) تفسیرالقمی؛ ج1.ص365- تفسیر الفرات کوفی؛ ص211

[55] ) تفسیر العیاشی؛ ج2.ص 212

[56] ) سوره مبارکه ابراهیم علیه السلام؛ آیه 24

[57] ) بصائر الدرجات فی فضائل آل محمد صلی الله علیهم؛ ج 1.ص 59

[58] )هزار=زهرا(س): (ز=7)+(ه=5)+(ر=200)+(ا=1)=213- باهره: (ب=2)+(ا=1)+(ه=5)+(ر=200)+(ه=5)=213-روز: (ر=200)+(و=6)+(ز=7)=213-213

[59] ) یارب: (ی=10)+(ا=1)+(ر=200)+(ب=2)=213-یا محمدُ(ص)علی(ع): (یا=11)+(محمد=92)+(علی=110)=213

 

[60] )رجوع شود به کتاب عرفان سجده

[61] )مجمع البیان؛ ج8.ص254

[62] )120=15+14+13+...+3+2+1 45=9+8+7+...+3+2+1

[63] )احسان: (ا=1)+(ح=8)+(س=60)+(ا=1)+(ن=50)=120

[64] )وحی: (و=6)+(ح=8)+(ی=10)=24 = احاطه: (ا=1)+(ح=8)+(ا=1)+(ط=8)+(ه=5)=24

[65] )سین: (س=60)+(ی=10)+(ن=50)=120

[66] ) در کتاب راز انسان توضیح کامل داده شده است.

[67] ) و این مبحث ادامه دارد...؛ کتاب حّوای روحانی جلد 2 و 3

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۲/۰۳
عذرا شفائی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی